-
Partager cette page
Modernism and the Obscene / Modernisme, obscénité et censure dans le monde anglophone
9h30-17h30
9h30: Registration / Accueil des participants
10h00-11h00 Keynote Address / Conférence plénière :
Rachel Potter, University of East Anglia : “Obscene Modernism and the Defence of Free Expression” (Chair : Catherine Delyfer, Université Toulouse Jean-Jaurès)
11h00-11h30 Pause
11h30-12h30 - Chair: Annelie Fitzgerald, Université Toulouse Jean-Jaurès
11h30-12h00 Philippe Birgy, Université Toulouse Jean Jaurès : “The Challenge of Taking Sides: Virtue as Corruption in Joyce’s Ulysses”
12h00-12h30 Florence Marie, Université de Pau : “Mise en scène de l'obscène dans A Glastonbury Romance (1932) de John Cowper Powys”
12h30-14h00 Lunch Break / Pause-Déjeuner
14h00-15h00 Keynote Address / Conférence plénière:
Hélène Aji, Université de Paris Nanterre : “Obscene Modernity: Ezra Pound Against the Great War” (Chair : Aurélie Guillain, Université Toulouse Jean-Jaurès)
15h00-15h30 Pause
15h30-17h00 - Chair: Nathalie Cochoy, Université Toulouse Jean-Jaurès
15h30-16h00 Margaret Gillespie, Université de Franche-Comté : “ ‘Obscene and touching’ – the tainted aesthetic of Djuna Barnes’ Nightwood (1936)”
16h00-16h30 Frank Conesa, Université Aix-Marseille : “Fascination with the Obscene in Nathanael West's The Day of the Locust: Tod Hackett's Carnivalesque Artwork”
16h30-17h00 Patrice Larroque, Université Toulouse Jean Jaurès : “Le blues du diable: idées noires et verbe obscène”